Pes 2012 Yoksay Hatası Düzeltilmesi (lenovo)


Lenovolarda bu Nvidia optimus uygulaması bulunmamakta fakat ekran kartı geçişi için başka bir yöntem kullanılmaktadır. Ben de Lenovo ideapad Y570 GT 555M ekran kartı ile aynı durumla karşı karşıya kalmıştım.
Başta PES 2011 oyununu çalıştırmaya çalışırken, ayarlar dosyasından görüntü kalitesini yüksek olarak seçmeye çalıştığımda “Video kartının özelliklerinin yetersiz olması nedeniyle ayarlar uygulanamıyor” uyarısını alıyordum. Özellikler kısmına baktığımda ise GPU’nun entegre ekran kartı olduğunu ve VRAM 64 MB değerini görüyordum. Karşılarında ise “Yapılamıyor” şeklinde kırmızı hata gösteriyordu. Oyunu çalıştırırken de “Uyarı: Bilgisayarını bu yazılımı çalıştırmak için minimum sistem gereksinimlerini karşılamıyor” hatası ile birlikte “Video kartınız, gerekli özellikleri karşılamıyor GPU VRAM 128 MB” hatalarını görüyordum.
Ayrıca Nvidia Denetim Masasına girildiğinde de tercih edilen grafik işlemci kısmı entegre grafik seçili ve değiştirilemez durumda görünmekteydi.
Gelelim sorunun çözümüne; Aslında diğer tüm lenovo modellerin de geçerlimi bilmiyorum ama Lenovo Y570 modelinde aşağıda gördüğünüz resimdeki gibi bilgisayarın ön sağ kısmında bir buton bulunmakta. Butonu sağa doğru çektiğinizde hemen yanında bir ışık yanacak ve tüm bu sorunlarınız ortadan kalmış olacak. İşte butonun yeri;

Optimus Hatası

Bir Cevap Yazın

